• StressHåndtering

  • Til en begyndelse handler stress håndtering om at lære at prioritere sin tid, og derved finde både ro og overskud i hverdagen.

    I starten vil de fleste sikkert opleve at det nærmest er mere stressende at lære at håndtere sin stress, det skyldes at for at finde de huller i tiden som skal ende med at hjælpe dig, er du nødt til at vælge ting fra, og det kan være belastende at skulle.

    Stress håndteres bedst hvis man har ro til at koncentrere sig, og nu om dage vælger rigtigt mange at benytte den tid de måske havde i overskud til i stedet at se tv, hvis ikke du er typen der arbejder ekstra meget hvilket mange mennesker med behov for stresshåndtering gør.

    At håndtere stress vil egentlig sige at stresse af, eller at afstresse. For at afstresse skal du først øve dig at afspænde kroppen og koble fra, det gøres bedst med meditative teknikker hvor man ender med at klare sindet og opnå fuldkommen ro og indre balance.

    Det siger sig selv at det opnår man ikke bare lige at kunne på få øjeblikke, og det er der jeg oplever at mange mennesker til at begynde med bliver mere stressede, mest af alt fordi de ikke vil vælge ting fra, og derfor har svært ved at finde den tid de skal bruge på at lære at koble fra og få bedre redskaber til håndtering af stress

    StressHåndtering Tager Tid

    Derfor bør du overveje følgende metoder til at finde lidt tid i din hverdag:

    •    Du kunne tage toget i stedet for bilen og slappe af på vej til og fra arbejde.

    •    I stedet for at se tv om aftenen, så gå tidligere i seng, stå tidligere op og brug morgenen på afslappende aktiviteter.

    •    I en periode mens du bliver bedre til at håndtere stress, kunne du købe mere færdig mad og derved finde tid.

    Der er masser af andre måder du kan finde den ekstra tid i hverdagen der giver dig tid til at pleje dig selv og finde den indre ro som i længden vil gøre dig bedre til stresshåndtering.

    Kan du lide det du læser, så fortæl andre om det ved at klikke på knapperne herunder!